مقالات فنی سایت
مجتمع فنی صدرا - تاسیسات، برق، انرژی، صنعت، مدیریت > مقالات فنی سایت > مقالات مکانیک > شرایط عادی دما درقسمت های مکش و دهش کمپرسورهای تبرید
شرایط عادی دما درقسمت های مکش و دهش کمپرسورهای تبرید
- 02 ژوئن 2019
- ارسال شده توسط: admin
- دسته بندی: مقالات مکانیک
بدون دیدگاه
حرکت رو به پائین پیستون باعث می شود که گاز مبرد با فشار پائین و دمای پائین از طریق سوپاپ مکش وارد سیلندر کمپرسور شود، ورود این گاز خنک باعث می شود قسمت سوپاپ مکش بر روی سر سیلندر کمپرسور خنک( یا خنک تر) باشد. البته خنک بودن قسمت سوپاپ مکش بستگی به نوع طراحی کمپرسور در موقیعت ورودی گاز برگشت از اواپراتور به کمپرسور دارد،( مثلا در صورت هدایت مستقیم گاز برگشت از اواپراتور به داخل کارتر جهت خنک نمودن بیشتر سیم پیچ، تشخیص این اختلاف دما در سرسیلندر بسیار سخت خواهد بود) با شروع حرکت رو به بالای پیستون برای متراکم کردن گاز در سیلندر ما شاهد متراکم شدن گاز مبرد خواهیم بود، متراکم شدن این گاز باعث افزایش دمای گاز مبرد می گردد، این امر باعث می شود در قسمت دهش سرسیلندر کمپرسور دما بسیار داغ باشد.
نویسنده:مدیرسایت
ویرایشگر سایت مجتمع فنی صدرا