مقالات فنی سایت
کنترل کننده های ایمنی فشار روغن
- 09 ژانویه 2019
- ارسال شده توسط: admin
- دسته بندی: مقالات مکانیک
امروزه چندین نمونه از این کنترل کننده وجود دارد. دو نمونه که از همگی معروفترند شامل: یکی کنترل کننده ایست که با لوله مسی فشار ساکشن کمپرسور و خروجی پمپ را کنترل می کند. مدل الکتریکی دارای یک سنسور ویژه است که مقدار خروجی پمپ روغن را حس کرده و تنها شامل یک کابل متصل به آن است و نیازی به لوله مسی نیست و طوری طراحی گردیده است که بعد از 120s مدار فرمان را قطع کند البته این مطلب در زمانی است که فشار به پایین تر از 9 psi برسد و در زمان خطا دادن پرشرها نیازمند به ری ست(دوباره راه اندازی) دستی هستند. در مدل های الکتریکی سنسور فشار یک سیگنال به مدول کنترل می فرستد تا در صورت افت فشار 7~9 psi مدار را قطع کند. این سیگنال باعث قطع مدار توسط مدول بعد از زمان تاخیر می گردد. این کنترل کننده نیز در صورتی که خطا بدهد، نیاز به ری ست دستی دارد. وقتی که اپراتور با عدم کارکرد سیستم تبرید مواجه می گردد یکی از عواملی که بایستی کنترل کند، پرشر روغن است. بعضی اوقات علت خطا دادن واضح است و می توان با دیدن ساید گلس و یا سیستم، علت را پیدا کر
چک لیست کنترل فشار روغن
در زیر دلایل اصلی خطا دادن پرشر را بیان کرده ایم:
- سطح پایین روغن در کارتر
- طراحی سیستم لوله کشی مبرد و یا سایز زنی به درستی انجام نگرفته است.
- تجهیزات به درستی نصب نگردیده ویا درست کار نمی کند.
- کمبود شارژ مبرد.
- مبرد با روغن در کارتر مخلوط شده باشد.
- کنترلرهای سیستم به درستی تنظیم نگردیده است.
- مشکل الکتریکی وجود دارد.
- کمپرسور ایراد فنی دارد.