مقالات فنی سایت
سیستم تراکمی مجهز به کنترل کننده شیر انبساط اتوماتیک
- 12 فوریه 2019
- ارسال شده توسط: admin
- دسته بندی: مقالات مکانیک
کمپرسور و کندانسور در قسمت پایین سیستم قرار دارند. مایع پس از عبور از فیلتر درایر به شیر انبساط اتوماتیک می رسد و به بخش فشار ضعیف وارد می شود. به علت فشار کم موجود در لوله های کلاف تبخیر کننده تبخیر می شود. بخار حاصله توسط کمپرسور مکیده شده و متراکم می گردد و تحت فشار زیاد وارد کندانسور می شود. در کندانسور بخار حرارت خود را پس می دهد و مجددا به صورت مایع در می آید و سپس به مخزن مایع مبرد (ریسیور) وارد می شود و برای شروع مجدد و گردش آماده می گردد.یک ترموستات برای کنترل موتور به کار می رود این ترموستات به انتهای لوله های تبخیر کننده متصل است. پس از آن که لوله های کلاف تبخیرل کننده سرد شد،عنصر حرارتی به کار افتاده و جریان برق موتور را خاموش می سازد. با توجه به این که اختلاف فشار در سیستم از بین نمی رود و فشار یک نواخت نمی شود، کمپرسور باید به موتوری با نیروی استارت زیاد مجهز باشد. اگر شیر انبساط اتوماتیک تنظیم نباشد ممکن است در زمان قطع سیکل عملیاتی سیستم، مایع خنک کننده از یک طرف سوپاپ (بخش فشار قوی) به بخش ضعیف تراوش کند و لوله مکش کمپرسور وارد شود. ایجاد برفک و یخ زدگی اطراف لوله مکش کمپرسور نشانه خرابی شیر انبساط اتوماتیک است چنانچه این نشت زیاد باشد سبب ورود مایع به کمپرسور می گردد و ممکن است خسارت شدیدی به کمپرسور وارد شود.