جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

مبرد (آب) در فشار خیلی کم و در مجاورت جاذب (لیتیوم بروماید) تبخیر شده و در حال تبخیر با دریافت گرما از آب سیستم آن را خنک نموده و جذب محلول جاذب می شود این موضوع باعث رقیق شدن محلول و کم شدن قدرت جذب آن می شود محلول رقیق وارد ژنراتور شده و در آنجا با گرمای دریافتی از یک منبع حرارتی می جوشد وتبخیر آب موجود در آن باعث بالا رفتن غلظت آن می شود آب تبخیر شده در کنداسور تقطیر و خنک شده و وارد تانک مبرد می شود.و به این ترتیب سیکل مجدد به حرکت خود ادامه می دهد.

اجزای اصلی چیلر های جذبی

دو قسمت اصلی چیلر های جذبی یعنی کندانسور و اواپراتور مانند چیلر های تراکمی می باشند و تفاوت اصلی این دو چیلر در این می باشد که چیلر های جذبی به جای کمپرسور دارای ژنراتور می باشد.

1.اواپراتور 2.کندانسور

2.ابزوربر 3.ژنراتور

5.مبدلها 6.پمپ ها

اواپراتو

اواپراتور یا تبخیر کننده بخش خنک کن چیلر جذبی محسوب می شود .

اواپراتور مبدلی است که در آن تغذیه فن کوئل ها و هواسازها گرمای خود را به مبرد می دهد و خود خنک شده و موجب تبخیر مبرد می شود.

در محفظه اواپراتور و در طول آن کلکتوری مجهز به افشانک هایی نصب می شود تا مبرد را در فضای آن و بر روی کوئل پاشیده شودو سبب افزایش تبخیر شود.

ابزوربر

حاوی ماده جاذب (محلول لیتیم بروماید )است.

محفظه ابزوربر مانند اواپراتور یک مبدل پوسته لوله است که در لوله های آن آب برج خنک کن جریان می یابد و پوسته حاوی لیتیم بروماید است.

محلول غلیظ با جذب مبرد تبخیر شده در ابزوربر رقیق می شود

ابزوربر نیز مانند اواپراتور دارای کلکتور و افشانک جهت پاشش جاذب برروی لوله های آن می باشد

ژنراتور

عملیات تغلیظ محلول لیتیم بروماید در ژنراتور انجام می شود.

چیلر های یک اثره دارای یک ژنراتور هستند که ممکن است با بخار ، آب داغ یا آبگرم گرم می شود.

بجز ژنراتور دما بالا چیلرهای شعله مستقیم بقیه ژنراتور ها از نوع مبدل پوسته لوله می باشند.

کندانسور

در محفظه تقطیر کننده یا کندانسور بخار جدا شده از محلول رقیق در ژنراتور در تماس غیر مستقیم با آب برج خنک کن تقطیر و تبدیل به مایع مبرد می شود.

در چیلر های شعله مستقیم در واقع ژنراتور دما پایین خود نقش یک کندانسور را ایفا می کند.

کندانسور هم مانند سه محفظه اصلی دیگر نوعی مبدل پوسته و لوله است که با آب برج خنک کن عبوری از درون لوله های آن بخار را تقطیر می کند.

مبدل حرارتی

برای بالا بردن راندمان دستگاه و افزایش بازده از مبدل حرارتی استفاده می شود.

مبدل حرارتی امکان تبادل حرارت بین محلول رقیق خروجی از ابزوربر و محلول غلیظ خروجی از ژنراتور را فراهم می آورد این مبدل نیز از نوع پوسته ولوله است که به طور معمول محلول رقیق سردتر از میان لوله ها و محلول غلیظ از میان پوسته عبور می کند.

پمپ

تنها قطعات مکانیکی دستگاه جذبی پمپ ها می باشند

دستگاه معمولا دارای 2 پمپ مبرد و محلول می باشد ولی دستگاه های با 1 پمپ یا 3 پمپ نیز وجود دارند که پمپ سوم پمپ اسپری می باشد .

پمپ ها از نوع کاملا بسته هستند.

یاتاقان این پمپ ها از نوع گرافیتی مخروطی بوده ونیاز مند روغن کاری و خنک کاری نمی باشند.

درباره چیلر جذبی

اگر شما علاقه مند به یادگیری کامل چگونگی کارکرد چیلر جذبی هستید می توانید در دوره آموزش چیلر جذبی ما شرکت کنید.

آزمایش محلول چیلر جذبی

برای انجام آزمایش لیتیوم بروماید چیلرهای جذبی به متخصصین چیلر جذبی مراجعه نمایید. همکاران ما آماده دریافت نمونه های ارسالی می باشند. همچنین می توانید سفارش نمونه گیری ثبت کنید تا توسط متخصصین شرکت نمونه گیری برایتان در محل پروژه انجام شود و آزمایش صورت بگیرد. تلاش ما برای پاسخ گویی در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. در صورت نیاز به مواد شیمیایی چیلر جذبی بر روی  هر یک از نوشته ها کلیک کنید.

مواد شیمیایی چیلر جذبی

برای یافتن مرجع فروش لیتیوم بروماید و مواد شیمایی چیلر جذبي، ليتيوم برومايد كره ای، پايه موليبدات و پايه كرومات و پایه نیترات، ليتيوم هيدروكسايد LIOH ، الكل اكتيل Octyl alcohol  گالن ۴ لیتری ، اسيد هيدروبروميك در شیشه ۲,۵ لیتری، اینهبیتور مولیبدات 20 درصد در گالن ۴ لیتری، اینهبیتور کرومات ۱۰ درصد در گالن ۴ لیتری، اینهبیتور نیترات ۱۰ درصد در گالن ۴ لیتری، آب مقطر ، اسيد دي اسكلر ، مواد خنثی کننده بر روی این نوشته کلیک کنید. فروش لیتیوم بروماید و مواد شیمایی چیلر

برچسب ها

اشتراک گذاری مطلب

به سادگی در خبرنامه ما عضو شوید



    دیدگاهتان را بنویسید

    Related Post