جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

برای سایز زنی خطوط مبرد، کوچکترین سایز ممکن را جهت کاهش هزینه ها در نظر می گیریم. هر چند، افت فشار خطوط ساکشن و دیسچارج باعث کاهش ظرفیت کمپرسور و افزایش مصرف برق می گردد. افت فشار بیشتر از اندازه خط مایع می تواند باعث تولید حباب های گاز در خط مایع گردد و یکی از نتایج آن عدم کارکرد مناسب اکسپنشن والو است. افت فشار در خط مایع باعث کاهش راندمان کلی چیلر می گردد. سایز زنی درست بایستی بر اساس کاهش هزینه ها و افزایش راندمان باشد. برای نمونه، سایز زنی بر اساس افت فشار ۲°F یا کمتر هر یک از خطوط دیسچارج، ساکشن و مایع صورت می گیرد. یک خط مایع مبرد HFC برای افت فشار ۱°FF یا کمتر طراحی می گردد.
خط دیسچارج بایستی طوری طراحی گردد که موارد زیر را پوشش دهد:
• از تله شدن روغن در کارکرد حداقل بار جلوگیری کند.
• از کندانس شدن مبرد و روغن و برگشت آن به سرسیلندر جلوگیری کند.
• اتصال کمپرسورها به یکدیگر و به خط اصلی با دقت صورت گیرد.
• از بوجود آمدن صدای اضافی و یا لرزش بوسیله گاز داغ و لرزش کمپرسور جلوگیری کند.
زمانی که خطوط دیسچارج را سایز زنی می کنیم، پارامترهایی که بایستی در نظر بگیریم تقریبا شبیه خط ساکشن است. افت فشار در خط دیسچارج باعث افزایش قدرت کمپرسور و کاهش راندمان بوسیله افزایش نسبت تراکم (compressor ratio) می گردد.افت فشار خط دیسچارج در مقایسه خط ساکشن از حساسیت کمتری برخوردار است و ۴ psi برای گاز R12 و ۶ psi برای R22 مورد قبول می باشد. حداقل سرعت ۵۰۰ FPM در خطوط افقی و ۱۰۰۰ FPM در خطوط عمودی مورد قبول می باشد. حداکثر سرعت مورد قبول گاز با توجه به صدای تولیدی ۴۰۰۰ fpm است.

برچسب ها

اشتراک گذاری مطلب

به سادگی در خبرنامه ما عضو شوید



    دیدگاهتان را بنویسید

    Related Post