جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

با توجه به برخی برآوردها برای بسیاری از خانه ها در مناطقی با آب و هوای گرم ، تهویه مطبوع با استفاده از برق ، بیشتر از هر چیز دیگری ( تا ۷۰ درصد ) هزینه ها را بالا می برد با این حال راه هایی برای کم کردن هزینه ها وجود دارد ، تغییر عادت های استفاده تهویه هوا یکی از آن هاست . در اینجا بزرگترین اشتباهات مردم در استفاده از تهویه مطبوع و راه های کاهش صورتحساب را می خوانید .

اشتباه شماره ۱ : خرید دستگاه های تهویه مطبوع بیش از حد بزرگ

بزرگتر همیشه بهتر است : بسیاری از مردم ، با فرض اینکه دستگاه بزرگتر در عملیات تبرید و تهویه سریعتر است ، تمایل به خرید تهویه مطبوع بزرگتر دارند ؛ با این حال دستگاه تهویه ی بیش از اندازه بزرگ در جه حرارت را به صورت یکنواخت و یا رطوبت را کاهش نمی دهد .

البته ممکن است اگر یک واحد کوچک باشد فضا به درستی خنک شود ، اما به طور کلی دستگاه های تهویه مطبوع بایستی بر اساس فرمول صحیح خریداری شوند ، کوچک بودن آنها باعث بار اضافی بر روی دستگاه و بزرگ بودن آن باعث بالا رفتن هزینه ها می شود .

اشتباه شماره ۲ : قرار دادن تهویه مطبوع در یک نقطه ی گرم

ممکن است به نظر برسد که مکان مناسب برای قرار دادن سیستم تهویه مطبوع در یک نقطه ی استفاده نشده از ساختمان (برای مثال در سمت جنوب غربی خانه) است ؛ حال آن که مکان یابی صحیح دستگاه کمی سخت است . نصب دستگاه در نقطه ای سایه دار در سمت شرق و شمال خانه ، جایی که کمتر نور خورشید را دریافت می کند یکی از ضروریات است .

اشتباه شماره ۳ : مخفی کردن دستگاه تهویه مطبوع

دستگاه تهویه مطبوع ممکن است زشت باشد اما نه به اندازه صورتحساب تابستانی برق به دلیل استفاده ناصحیح از آن!!! سعی نکنید برای مخفی کردن سیستم های تهویه مطبوع در پشت درختچه ها یا گیاهان دیگر برنامه بریزید . این کار یعنی مسدود کردن کویل کندانسور که باعث افت کارایی سیستم می شود .

اشتباه شماره ۴ : نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری

بسیاری از مالکان مسکن با نادیده گرفتن تعمیرات اساسی و یا چکاب فصلی که می تواند کارایی ، راحتی و بهبود بازدهی دستگاه تهویه مطبوع را به دنبال داشته باشد ، خود را در معرض هزینه های بیشتر قرار می دهند .

تمیز کاری و یا تعویض فیلترها حداقل دو ماه یکبار لازم است. اگر از هواساز ها استفاده می کنید لازم است بدانید مقدار زیادی گرد و غبار ، یا موی حیوانات خانگی به طور مداوم فیلتر هوا را پر می کند . بررسی آن ها به طور منظم ، چکاب فصلی گاز کمپرسور ها و … از ضروریات است .

اشتباه شماره ۵ : ترک دستگاه در تمام طول روز

استفاده از یک تایمر ترموستات قابل برنامه ریزی و یا واحد فردی که اقدام به خنک کردن خانه قبل از حرکت شما از محل کار به خانه کند ؛ به مراتب ارزان تر و کارآمدتر از ترک دستگاه در تمام طول روز در حالت روشن است .اشتباه شماره ۶ : بستن بدون آگاهی منافذ بی استفاده

نظریات در ایجاد بهره وری از طریق بسته شدن منافذ و درها به روی اتاق های بلا استفاده متفاوت است . در بسیاری از موارد ، این کار می تواند بهره وری یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی را کاهش دهد . مشورت با متخصصین قبل از بستن هر قسمت خانه برای فصل تابستان الزامی است

اشتباه شماره ۷ : درجه حرارت پایین تر و یا بالاتر

اگر خانواده شما در درجه حرارت ۷۸ ترموستات راحت هستند ، در حقیقت از دمای ترموستات تا ۷۰ درجه استفاده می کنند . مهم نیست که به سرعت به دمای۷۰ درجه می رسند و سپس درجه دستگاه را کم می کنند، مهم این است که انرژی بیشتری در رسیدن به درجه حرارت مورد نظر مصرف می کنند .

اشتباه شماره ۸ : دمای ترموستات واقعی نباشد

مطمئن شوید ، تلویزیون ، استریو و یا دیگر وسایلی که حرارت تولید می کنند نزدیک به ترموستات نباشند ؛ این کار ترموستات را در محاسبه ی دمای واقعی اتاق به اشتباه می اندازد.

اشتباه شماره ۹ : استفاده از وسایل به صورت پنکه سقفی

بسیاری از مردم فکر می کنند که دستگاه تهویه مطبوع صرف نظر از نوع آن بایستی هوای خنک را از سقف به سمت پایین با فشار زیاد حرکت دهد . ممکن است اینطور به نظر برسد حرکت موافق عقربه های ساعت در فن دستگاه های بالازن باعث می شود هوای گرم به سمت بالا کشیده شود و ما احساس خنکی کنیم در حالیکه این مسئله اشتباه است و حرکت جریان هوا با فشار زیاد به سمت پایین باعث خنک شدن ما می شود .

اشتباه شماره ۱۰ : توجه به صحبت ها و نظریه های افراد غیر متخصص

با توجه به برخی برآوردها برای بسیاری از خانه ها در مناطقی با آب و هوای گرم ، تهویه مطبوع با استفاده از برق ، بیشتر از هر چیز دیگری ( تا ۷۰ درصد ) هزینه ها را بالا می برد با این حال راه هایی برای کم کردن هزینه ها وجود دارد ، تغییر عادت های استفاده تهویه هوا یکی از آن هاست . در اینجا بزرگترین اشتباهات مردم در استفاده از تهویه مطبوع و راه های کاهش صورتحساب را می خوانید .

برچسب ها

اشتراک گذاری مطلب

به سادگی در خبرنامه ما عضو شوید



    دیدگاهتان را بنویسید

    Related Post