جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

گسترش روزافزون دستگاه های الکترونیکی نیاز ما را به انرژی الکتریکی بیشتر و بیشتر کرده و با توجه به مشکلات و مضرات سوخت های فسیلی ، تحقیقات برای دستیابی به انواع انرژی های پاک و تجدید پذیر همچنان ادامه دارد.آخرین دستاورد بشر برای تامین انرژی از طریق منابع تجدید پذیر و پاک ، انرژی آب زیر دریاست که به لطف توربین های قدرتمند زیر آبی میسر شده است.

جریان‌های قوی دریایی که از مهم‌ترین آن‌ها جزر و مد زیر دریایی را می‌توان نام برد، منبع اصلی تولید انرژی به وسیله توربین‌های 150 تنی زیر دریایی مستقر شده بر بستر دریا و نیروی محرک توربین‌ها خواهند بود.
پتنت این سامانه در اختیار شرکت DeltaStream قرار دارد که بر روی توسعه و تولید انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند.این شرکت همچنین توانسته توجه اتحادیه اروپا را نیز جلب کند تا جایی که 8 میلیون پوند حمایت مالی جذب کرده است.
مارتین مورفی، مدیرعامل این پروژه، اعلام کرده: این توربین‌های زیر دریایی، تولد صنعت جزر و مدی است و پروژه های بزرگ‌تری هم به زودی راه اندازی خواهد شد.
سهامداران Eco2 ( سازمانی که بر روی انرژی های پاک و تجدید پذیر تحقیق و سرمایه گذاری می کند )در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی شبکه تولید برق 10 مگاواتی به وسیله 9 توربین قدرت زیر آبی هستند که قادر به تامین انرژی کافی برای 10000 خانه مسکونی است

برچسب ها

اشتراک گذاری مطلب

به سادگی در خبرنامه ما عضو شوید



    دیدگاهتان را بنویسید

    Related Post